onsdag den 19. september 2012

Lakse-pakker og grønsagsris

Dagens ret

laksepakker og grønsagsris

man tager

1 lakse steak pr person
lægger steaken på staniol
(husk at smørre med lidt olie, mellem staniol og laks)
smør en god klat krydder smørost på
vores var med grønt og løg.
Hak løg og put en god lag på,
så nogle tynde skiver af rød peber.
Pakkes ind så der er luft over steaken,
bages ca 35 min i ovnen på 200 grader
 

grønsagsris

 

kogt

man tager

3 dl ris
4,5 dl vand
en hakket tomat
et lille hakket løg
en tsk af det løse grønsags boullion fra aldi,
eller en terning grønsagsboullion.
Vi har en riskoger til microovnen
og der skal det ha ca 20 min på medium high
 
ellers kog risen som du plejer.
 
og så siger jeg velbekomme
man behøver ikke sovs til da risen smager godt uden
 
 
 


3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Guf guf guf guf :)
Knus Lilian

Mie sagde ...

Ser super godt ud:-) Her laver jeg nogle gange ris med peberfrugt. Der bager jeg først peberfrugten i ovnen og så blender jeg den og blander sammen med risene. Det bliver super godt.

Krearier sagde ...

TAK for din søde kommentar på min blog :)))

Jeg glæder mig til at udforske din blog og følge dig.

Hav en dejlig aften.